|
150 de ani de avocatură în Sibiu
Anul acesta, Baroul Sibiu a împlinit 150 de ani de activitate, fiind unul din cele mai vechi din țară. „Breasla” avocaților, cum i-a denumit primarul Astrid Fodor, a marcat momentul la Filarmonica de Stat Sibiu cu mai multe prelegeri juridice și o expoziție. Decanul Baroului, avocat Alexandru Suciu a premiat foștii decani și pe decanul de vârstă al avocaților sibieni.
Mai multe informații
adaugat la 02.10.2024
|
|
|
BAROUL SIBIU ȘI WOLTERS KLUWER ROMÂNIA ANUNTĂ ÎNCHEIEREA UNUI PROTOCOL DE COLABORARE
Prin protocolul încheiat la data de 16.09.2024, Baroul SIBIU și Wolters Kluwer România vin în sprijinul membrilor BAROULUI SIBIU cu o serie de beneficii privind:
(•) perfecționarea profesională, sub forma unor conferinte si sesiuni de training în materia dreptului digital,
(•) accesul preferential la solutiiile profesionale de documentare juridică și
(•) susținerea activităților de studiu și cercetare științifică prin facilitarea accesului la anumite baze de date Wolters Kluwer România.
Wolters Kluwer România susține pregătirea profesioniștilor din Baroul SIBIU prin oferirea de acces preferențial la evenimentele organizate de Wolters Kluwer România. Lista evenimentelor poate fi consultată aici: https://www.wolterskluwer.com/ro-ro/events.
De asemenea, protocolul include oferirea de acces gratuit avocaților stagiari, timp de un an de zile, la platforma profesională de documentare juridică Sintact.ro, Modulul Legislație, precum și acordarea a 50% gratuitate la achiziția Modulului Jurisprudență. Pentru înscrieri puteți accesa:
https://info.wolterskluwer.ro/baroul-sibiu-stagiari/
Totodată, protocolul prevede oferirea de acces preferențial avocaților definitivi la platforma profesională de documentare juridică Sintact.ro. Pentru înscrieri vă rugăm să accesați:
https://info.wolterskluwer.ro/baroul-sibiu-definitivi
Beneficii
Soluții profesionale pentru documentarea juridică
Membrii BAROULUI SIBIU vor beneficia de următoarea ofertă specială pentru accesarea platformei profesionale de documentare juridică Sintact.ro:
i. Taxă de activare gratuită;
ii. Reducere suplimentară de minim 25% din prețul de listă;
iii. Cost lunar preferențial (fără TVA) pentru pachetele:
1. [Sintact Jurisprudență & Sintact Analytics]: 426 lei 139 lei per utilizator,
2. [Sintact Reviste Plus & Sintact Analytics: 460 lei 159 lei per utilizator,
3. [Sintact Expert Plus & Sintact Analytics]: 587 lei 259 lei per utilizator;
Sintact.ro oferă acces într-o manieră integrată și corelată la informații extinse din categorii de conținut ce includ legislație, jurisprudență, fluxuri procedurale, comentarii practice, doctrină juridică, conferințe și seminarii.
Instrumente avansate pentru analiza jurisprudenței asistată de inteligența artificială
Membrii BAROULUI SIBIU vor beneficia de o reducere de minim 25% din prețul de listă pentru platforma Sintact Analytics.
Sintact Analytics este un modul software care permite analiza aprofundată a jurisprudenței cu ajutorul inteligenței artificiale.
Soluții profesionale pentru managementul activității juridice
Membrii BAROULUI SIBIU vor beneficia de o reducere de minim 25% din prețul de listă pentru platforma Sintact LexForce și modulele asociate.
Sintact LexForce este o platformă profesională destinată managementului dosarelor și tuturor activităților juridice și conexe ale unui cabinet de avocatură sau departament juridic.
Webinarii, conferințe și evenimente
Membrii BAROUL SIBIU vor primi o reducere de 150 lei pentru accesul la seminariile și conferințele organizare de către Wolters Kluwer România.
Avocații stagiari din BAROUL SIBIU vor primi o reducere de 250 lei pentru accesul la seminariile și conferințele organizare de către Wolters Kluwer România.
Webinariile sunt organizate cu respectarea standardelor europene în domeniul e-learning și au drept suport metode și tehnici avansate de comunicare și predare, iar lectorii sunt unii dintre cei mai avizați practicieni în domeniul avut în vedere.
adaugat la 02.10.2024
|
|
|
Programul #ASTRAAdolescent continuă în această săptămână cu o nouă întâlnire, intitulată „Puterea liberului arbitru”.
Mihaela Dobrescu, coordonatoarea programului #ASTRAAdolescent, a organizat o întâlnire educativă pentru tineri, avându-le ca invitate pe Mihaela Paliștan, Comisar-Șef de Poliție, Otilia Marian, subofițer IPJ Sibiu, și Simona Jeflea, avocată și coordonatoare a Departamentului de Educație Juridică din Baroul Sibiu. Discuția a abordat teme precum anturajul, prevenția, dependențele și siguranța online, accentuând importanța luării deciziilor informate și a respectului reciproc. Invitatele au oferit sfaturi despre evitarea situațiilor riscante, explicând diferențele dintre infracțiuni și contravenții, și subliniind rolul educației și comunicării în crearea unui mediu sigur. Evenimentul a subliniat necesitatea prevenirii comportamentelor riscante și a fost susținut de Consiliul Județean Sibiu.
Mai multe informatii: Link
adaugat la 10.07.2024
|
|
|
adaugat la 03.06.2024
|
|
|
Elevi de la Brukenthal, față în față cu judecători și avocați
Elevii clasei a IX-a D din cadrul Colegiului Național Samuel von Brukenthal au vizitat Tribunalul și Judecătoria Sibiu, în cadrul celei de-a treia ediții a programului „Fii avocat în școala ta”, desfășurat de Baroul Sibiu, în colaborare cu Ministerul Justiției.
Mai multe detalii aici ..
adaugat la 04.04.2024
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam procesul verbal incheiat in data de 25.05.2021 pentru Buletinul de vot al Adunarii Generale a Baroului Sibiu din 20 mai - 22 mai 2021.
Descarcati procesul verbal aici
adaugat la 25.05.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
In perioada 20-22 mai 2021 Consiliul Baroului Sibiu convoaca Adunarea Generala a Baroului si Adunarea Generala a Casei de Asigurari a Avocatilor - Filiala Sibiu in format on-line.
Descarcati Convocator - Adunare Generala aici
adaugat la 21.04.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam regulamentul pentru organizarea alegerilor organelor de conducere ale Filialei Sibiu a Casei de Asigurari a Avocatilor din Romania.
Descarcati Regulamentul aici
adaugat la 21.04.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam anuntul referitor la selectia candidatului Romaniei pentru functia de judecator la Tribunalul Uniunii Europene.
Descarcati anuntul aici
adaugat la 20.04.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam brosura intitulata „Rolul avocatului in apararea statului de drept”, editata de UNBR cu prilejul Zilei Europene a Avocatilor 2018, ca urmare a propunerii Consiliului Barourilor si a Societatilor de Drept din Europa (CCBE) de a fi initiate in cadrul membrilor CCBE dezbateri profesionale pe tema „De ce sunt importanti avocatii: Aparand aparatorii Statului de Drept”
Descarcati brosura aici
adaugat la 16.04.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Hotararea Consiliului UNBR nr. 120 din 29-30.01.2021 privind programul (calendarul) de activitati al organelor colective de conducere a profesiei de avocat organizate la nivel national in anul 2021.
Descarcati Hotararea nr. 120 aici
Descarcati Hotararea nr. 120 aici
adaugat la 10.02.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam HOTARAREA nr. 117 din 29-30 ianuarie 2021 privind cotele de contributie la sistemul C.A.A.
Descarcati Hotararea nr. 117 aici
adaugat la 05.02.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam HOTARAREA nr. 116 din 29-30 ianuarie 2021 privind cuantumul ajutorului lunar pentru cresterea copilului.
Descarcati Hotararea nr. 116 aici
adaugat la 05.02.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam HOTARAREA nr. 115 din 29-30 ianuarie 2021 privind cota de contributie lunara a filialelor la cheltuielile necesare functionarii C.A.A.
Descarcati Hotararea nr. 115 aici
adaugat la 05.02.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam HOTARAREA nr. 114 din 29-30 ianuarie 2021 privind valoarea punctului de pensie.
Descarcati Hotararea nr. 114 aici
adaugat la 05.02.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam HOTARAREA nr. 113 din 29-30 ianuarie 2021 privind venitul de referinta.
Descarcati Hotararea nr. 113 aici
adaugat la 05.02.2021
|
|
|
Descarcati adresa nr.53/21.01.2021 aici
Descarcati Ghidul aici
adaugat la 25.01.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Hotararea de Guvern care vizeaza intrarea in etapa II de vaccinare a fost adoptata cu includerea avocatilor in categoria persoanelor care desfasoara activitati in domenii cheie.
Actul normativ raspunde insistentelor UNBR din ultimele luni prin care a solicitat autoritatilor guvernamentale sa ia in considerare cu prioritate profesia de avocat in strategia de vaccinare, recunoscand pozitia profesiei de avocat in zona esentiala (cheie) in functionarea societatii.
Demersurile au inceput de la finalul anului trecut, inainte de fi aprobata prima etapa de vaccinare.
La 1 decembrie 2020, UNBR, prin presedintele Traian Briciu, a transmis primul mesaj Ministrului Sanatatii prin care a solicitat includerea avocatilor in categoria persoanelor care isi desfasoara activitatea in domeniile cheie avute in vedere la acel moment pentru constituirea grupurilor prioritare la administrarea facultativa a vaccinului.
Ulterior, la inceputul anului 2021, in 4 ianuarie, Presedintele UNBR a reiterat in scrisoarea adresata Presedintelui Comitetului National de Coordonare a Activitatilor privind Vaccinarea impotriva SARS-Cov-2 ca avocatura este domeniu esential pentru functionarea justitiei si este nevoie de un standard unitar si comun de protectie pentru toate profesiile juridice, fara a-i exclude pe avocati. La acel moment avocatura nu era inca inclusa printre profesiile prioritare avute in vedere de catre autoritati.
In lipsa raspunsului asteptat, UNBR a transmis la 16 ianuarie Ministrului Justitiei, Ministrului Sanatatii si Coordonatorului Comitetului National de Coordonare a Activitatilor privind Vaccinarea impotriva SARS-Cov-2 iar la 17 ianuarie Presedintelui Romaniei memorii prin care a semnalat ca actul normativ care pregateste etapa a II-a de vaccinare include personalul cheie pentru functionarea institutiilor statului, respectiv Parlament, Presedintie, Guvern, ministere si institutii subordonate acestora, personalul din domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si al autoritatii judecatoresti, dar exclude profesia de avocat. UNBR a reamintit decidentilor ca activitatea avocatilor este esentiala pentru functionarea serviciului public al justitiei, confirmat de faptul ca la instituirea starii de urgenta s-a prevazut ca avocatii sa ia masurile necesare continuitatii activitatii. UNBR a atras atentia ca avocatii sunt cel putin la fel de expusi ca lucratorii institutiilor din cadrul autoritatii judecatoresti si neincluderea lor in urmatoarea etapa de vaccinare poate conduce la o ampla si grava tulburare a serviciului public a justitiei, prin afectarea insasi a continuitatii functionarii acestuia. Toate adresele transmise pot fi consultate pe pagina de internet a UNBR, la punctul de informare Covid 19.
UNBR transmite multumiri autoritatilor si institutiilor statului care au receptionat cu buna-credinta argumentele expuse de profesia de avocat.
Hotararea de Guvern, adoptata la data de 20 ianuarie 2021, prin care a fost aprobata continuarea strategiei de vaccinare la nivel national poate fi citita integral AICI.
adaugat la 22.01.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Luni, 4 ianuarie 2021, Uniunea Nationala a Barourilor din Romania a transmis catre col. sef lucrari dr. Valeriu Gheorghita, Presedinte al Comitetului National de Coordonare a Activitatilor privind Vaccinarea impotriva SARS-Cov-2, urmatoarea adresa semnata de av. dr. Traian-Cornel Briciu, Presedintele UNBR:
„Uniunea Nationala a Barourilor din Romania (U.N.B.R.) a luat act de raspunsul dumneavoastra la adresa UNBR din 01.12.2020 adresata Ministerului Sanatatii prin care am solicitat includerea avocatilor in categoria persoanelor care isi desfasoara activitatea in domenii – cheie, avute in vedere pentru constituirea grupurilor prioritare la administrarea (facultativa) a vaccinului.
Din Strategia de vaccinare impotriva COVID-19 in Romania, aprobata prin HG nr. 1031/2020 (CAPITOLUL XI: Organizarea si desfasurarea campaniilor de vaccinare impotriva COVID-19, SUBCAPITOLUL 2, lit. C), reiese ca sunt inclusi in etapa a 2-a de vaccinare categoria lucratorilor care desfasoara activitati in domenii-cheie, esentiale, ca:
(i) personal-cheie pentru functionarea institutiilor statului, respectiv Parlament, Presedintie, Guvern, ministere si institutii subordonate acestora;
(ii) personalul din domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si al autoritatii judecatoresti.
Reiteram solicitarea din adresa anterioara sus mentionata, cu motivarea ca neincluderea avocatilor in etapa a 2-a de vaccinare ar conduce la urmatoarele consecinte:
– stabilirea unor standarde diferite de protectie intre angajatii statutului cu atributii in ce priveste desfasurarea activitatii in domeniile cheie indicate si avocati, care isi exercita profesia in stransa corelatie cu personalul din domeniile cheie avute in vedere la instante, parchete, penitenciare, alte autoritati ale statului;
– subminarea chiar a succesului strategiei de vaccinare, avand in vedere ca avocatii intra in contact cu toti cei indicati in strategie a fi vaccinati in etapa a 2-a (i si ii), in special cu personalul de la instante si parchete (judecatori, procurorii sau auxiliarii instantelor judecatoresti).
Subliniem faptul ca avocatul este un profesionist indispensabil in actul de justitie iar activitatea judiciara, atat in domeniul penal, dar si in cel civil, nu se poate opri chiar si in actuala stare de pandemie iar aceasta se desfasoara preponderent prin participarea la sedinte de judecata, existand un risc ridicat de contaminare pentru toti participantii la actul judiciar.
Uniunea Nationala a Barourilor din Romania va sta la dispozitie pentru orice detaliu relativ la numarul total al avocatilor, repartizarea pe barouri si orice alte informatii sau actiuni care pot conduce la o solutionare favorabila a solicitarilor noastre.”
***
Marti, 1 decembrie 2020, Uniunea Nationala a Barourilor din Romania a transmis catre Nelu Tataru, Ministrul Sanatatii, urmatoarea adresa semnata de av. dr. Traian-Cornel Briciu, Presedintele UNBR:
„Uniunea Nationala a Barourilor din Romania (U.N.B.R.) apreciaza strategia de vaccinare impotriva noului coronavirus si, pe aceasta cale, solicita includerea avocatilor in categoria persoanelor care isi desfasoara activitatea in domenii – cheie, avute in vedere pentru constituirea grupurilor prioritare la administrarea (facultativa) a vaccinului.
Justificam aceasta solicitare prin faptul ca avocatul este un profesionist indispensabil in actul de justitie.
Activitatea judiciara nu se poate opri iar aceasta se desfasoara preponderent prin participarea la sedinte de judecata, existand un risc ridicat de contaminare pentru toti participantii la actul judiciar.
Avocatii sunt expusi riscului de contaminare cu noul coronavirus prin raportare la specificul activitatii pe care o desfasoara, la fel ca si judecatorii, procurorii sau auxiliarii instantelor judecatoresti.
Neincluderea avocatilor in categoriile de persoane ce constituie grupurile prioritare pentru administrarea vaccinului impotriva noului coronavirus ar fi de natura sa creeze un standard diferit de protectie intre personalul instantelor si profesionistii care sunt considerati de lege parteneri indispensabili ai justitiei si care isi desfasoara activitatea in aceleasi locatii. În cele din urma, succesul strategiei de vaccinare depinde de caracterul coordonat al acesteia, fapt realizabil numai in conditiile in care toti cei care lucreaza in instante si parchete, indiferent de pozitia, in actul de justitie dispun de conditii egale.
Uniunea Nationala a Barourilor din Romania sta la dispozitie pentru orice detaliu relativ la numarul total al avocatilor, repartizarea pe barouri si orice alte informatii sau actiuni care pot conduce la o solutionare favorabila a solicitarilor noastre.”
adaugat la 18.01.2021
|
|
|
Descarcati Hotararea nr.82 aici
adaugat la 11.01.2021
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Comunicatul 704/22.12.2020 emis de Consiliul Baroului Sibiu privind solutia de condamnare dispusa de catre ICCJ prin care doi avocati
din Baroul Bucuresti au fost condamnati pentru fapte care reprezinta activitati specifice exercitarii profesiei de avocat.
Descarcati Comunicatul 704/22.12.2020 aici
adaugat la 22.12.2020
|
|
|
Descarcati Decizia nr. 181 aici
adaugat la 11.12.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Uniunea Nationala a Barourilor din Romania (U.N.B.R.) solicita includerea avocatilor in grupurile prioritare de vaccinare impotriva noului coronavirus.
Descarcati Solicitarea aici
adaugat la 02.12.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Testul de proportionalitate este obligatoriu prin Directiva 2018/958
De acum inainte reglementarile nationale care organizeaza accesul la profesii reglementate, inclusiv avocatura, vor fi supuse unui test de
proportionalitate inainte de adoptare. Scopul este acela de a verifica daca acestea constituie un obstacol nejustificat sau disproportionat in
calea exercitarii liberei circulatii a lucratorilor, a libertatii de stabilire si a libertatii de a presta servicii.
Legea promulgata astazi de Presedintele Romaniei transpune in legislatia nationala dispozitiile Directivei (UE) 2018/958 a Parlamentului European si a
Consiliului din 28 iunie 2018 privind efectuarea unui test de proportionalitate inainte de adoptarea unor noi reglementari referitoare la profesii,
publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 173/25 din 9 iulie 2018.
Directiva 958 se aplica actelor cu putere de lege si actelor administrative ale statelor membre care limiteaza accesul la o profesie reglementata care
intra in domeniul de aplicare al Directivei 2005/36 / CE/ privind recunoasterea calificarilor profesionale. Prin urmare, ii implica si pe avocati.
Proportionalitatea va trebui sa fie examinata in special in ceea ce priveste impactul asupra liberei circulatii a persoanelor si serviciilor in cadrul
Uniunii, privind alegerea consumatorilor si calitatea serviciului furnizat sau posibilitatea utilizarii unor mijloace mai putin restrictive. De exemplu,
in analiza privitoare la evolutiile stiintifice si tehnologice care pot influenta asimetria dintre profesionisti si consumatori sub aspectul
informatiilor, statele membre trebuie sa tina cont inclusiv de cerintele de publicitate.
Anterior publicarii Directivei in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Consiliul Barourilor si Societatilor de Drept din Europa a criticat punctual mai
multe articole ale Directivei printre care si acela referitor la intelesul unei evaluari a proportionalitatii in mod obiectiv si impartial.
CCBE a recomandat la acel moment in mod insistent stergerea paragrafului care precizeaza ca asemenea evaluari pot fi facute prin implicarea unor
organisme de control independente. Propunerea CCBE a fost ca acest aspect sa fie decis de fiecare stat membru in parte si nu impus prin Directiva.
Explicatia a fost facuta in contextul unei argumentari bazate pe diferenta dintre aspectele de fond ale problemei, care tin de competenta Uniunii
Europene si aspectele de procedura, care trebuie sa ramana sub controlul fiecarui stat membru. In ciuda argumentelor care s-au bazat inclusiv pe
jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene, articolul respectiv a ramas in continutul Directivei.
In ceea ce priveste forma legii de transpunere a Directivei in legislatia romaneasca, subiectul evaluarii este dezvoltat la articolul 5. Obiectivul de
impartialitate si independenta este atribuit autoritatilor publice cu drept de initiativa legislativa intr-o anumita profesie si Coordonatorului National
pentru Recunoasterea Calificarilor Profesionale.
Descarcati Expunerea de motive aici
Descarcati Forma spre promulgare aici
adaugat la 10.11.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 192 din 05 noiembrie 2020 pentru
modificarea si completarea Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, precum si pentru
modificarea lit. a) a art. 7 din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
Nr. 1042/6.XI.2020
– Hotararea Guvernului nr. 935 din 05 noiembrie 2020 pentru modificarea si completarea anexelor
nr. 2 si 3 la Hotararea Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 octombrie 2020, precum si
stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, Nr. 1042/6.XI.2020
adaugat la 09.11.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam modelele documentelor prevazute de OUG 132/2020 pentru profesionisti au fost publicate in Monitorul Oficial.
Descarcati documentul aici
adaugat la 18.09.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
ANUNT
privind amanarea desfasurarii Congresului avocatilor 2020
programat pentru perioada 5-10 septembrie 2020
● Concursul de lucrari cu tema: „Interactiunea si comunicarea profesiilor juridice. Aspecte legale, etice si deontologice” se va desfasura conform programului anuntat
In sedinta organizata in sistem videoconferinta la 05.08.2020, Comisia Permanenta a constatat ca, desi au fost luate toate masurile organizatorice pentru desfasurarea Congresului la termenele asumate, situatia sanitara din Romania (in contextul starii de alerta instituite si asa cum reiese din ultimele evolutii comunicate public de autoritati) face ca desfasurarea Congresului avocatilor in perioada 5-10 septembrie 2020 sa fie de natura sa conduca la asumarea de riscuri sanitare sporite.
In acest context, la propunerea Comisiei Permanente, Consiliului UNBR a decis prin vot electronic, cu majoritate de voturi, amanarea desfasurarii Congresului avocatilor, pana la o data ulterioara din acest an, in functie de evolutia situatiei sanitare.
Cu toate acestea, avand in vedere ca mai multi tineri avocati si-au anuntat participarea la concursul de lucrari cu tema: „Interactiunea si comunicarea profesiilor juridice. Aspecte legale, etice si deontologice”, acesta se va desfasura conform programului anuntat aici
Presedintele UNBR
Av. dr. Traian-Cornel Briciu
Descarcati documentul aici
Descarcati documentul aici
adaugat la 18.08.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam datele despre a X-a editie a Conferintei internationale “PERSPECTIVE ALE DREPTULUI AFACERILOR IN MILENIUL AL TREILEA” organizata in data de 13 noiembrie 2020 de Facultatea de Drept a Academiei de Studii Economice din Bucuresti impreuna cu Societatea de Stiinte Juridice si Administrative
Aceasta conferinta este o platforma de dezbateri juridice care examineaza dezvoltarile recente si perspectivele de evolutie ale mediului international de afaceri in cadrul a trei sectiuni:
I. Drept public.
II. Drept privat.
III. Dreptul Uniunii Europene. Drept international.
In cadrul conferintei sunt dezbatute probleme de interes pentru avocati.
La Conferinta se pot inscrie atat persoane care doresc sa sustina o lucrare stiintifica, cat si persoane care doresc doar sa audieze dezbaterile.
In conditiile mentinerii pandemiei de Coronavirus, Conferinta se va desfasura on-line.
Articolele inscrise la Conferinta vor fi publicate in revista Tribuna Juridica (singura revista de stiinte juridice din Romania indexata Web of Science Clarivate Analytics) si in reviste din tara si din strainatate indexate in Scopus, Ebsco, CEEOL, ProQuest, SSRN, Heinonline, ERIH Plus etc.
Mai multe detalii despre conferinta se pot gasi pe site-ul acesteia: www.businesslawconference.ro
adaugat la 17.08.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
ANUNT
In conformitate cu dispozitiile art. 61 alin. (2), art. 62 alin. (1) si (2), art. 63 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si a Hotararii Consiliului Uniunii Nationale a Barourilor din Romania (U.N.B.R.) nr. 75/17-18 iulie 2020, se convoaca CONGRESUL AVOCAŢILOR pentru zilele de marti, 08 septembrie 2020 – orele 09,30 si miercuri, 09 septembrie 2020 – orele 09,30 la Hotel Del Mar[1], localitatea Mamaia, jud. Constanta.
Congresul avocatilor va dezbate tema „Interactiunea si comunicarea profesiilor juridice. Aspecte legale, etice si deontologice”.
In conformitate cu dispozitiile art. 63 din Legea nr. 51/1995, ordinea de zi a Congresului este urmatoarea:
1. Prezentarea pentru dezbatere si aprobare a raportului anual al Consiliului U.N.B.R..
2. Prezentarea pentru dezbatere si aprobare a raportului anual al Consiliului de administratie al Casei de Asigurari a Avocatilor (C.A.A.).
3. Prezentarea spre aprobare a executiei bugetare pe anul 2019 si a proiectului de buget al U.N.B.R. pentru anul 2020 – ratificarea Hotararii Consiliului UNBR nr. 39/07 decembrie 2019.
4. Prezentarea spre aprobare a executiei bugetare pe anul 2019 si a proiectului de buget al C.A.A. pentru anul 2020.
5. Prezentarea spre aprobare a raportului anual al Comisiei centrale de cenzori a U.N.B.R..
6. Prezentarea spre aprobare a raportului anual al Comisiei de cenzori a C.A.A..
7. Prezentarea raportului anual al Comisiei centrale de disciplina.
8. Analiza rapoartelor si a proiectelor de buget prezentate in vederea aprobarii acestora.
9. Ratificarea Hotararilor Consiliului UNBR de modificare si completare a Statutului profesiei de avocat si a Statutului C.A.A.
10. Actualizarea compunerii Comisiei centrale de disciplina.
11. Adoptarea de hotarari si rezolutii.
12. Diverse.
Av. dr. Traian-Cornel Briciu, Presedintele Uniunii Nationale a Barourilor din Romania
[1] In cazul in care, in virtutea unor dispozitii normative impuse de protectia sanatatii populatiei, organizarea Congresului nu va fi posibila, acesta va fi reprogramat pentru o data ulterioara sau se va proceda la votul electronic asupra materialelor ce compun ordinea de zi a Congresului, conform hotararii ce va fi adoptatade Consiliul UNBR si care va fi anuntata in termen util.
Descarcati documentul aici
Descarcati documentul aici
adaugat la 10.08.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Ordonanta de urgenta publicata in 6 August in Monitorul Oficial al Romaniei va face posibila acordarea, prin Programul Operational Competitivitate (POC) 2014-2020, a unui sprijin financiar de 1 miliard de euro pentru IMM, PFA si alti operatori economici puternic afectati de pandemie. Actul normativ asigura temeiul juridic pentru modificarea POC, in sensul stabilirii valorilor sumelor forfetare si are in vedere faptul ca semnarea contractelor pentru acordarea ajutorului de stat are ca termen limita 31 decembrie 2020.
TREI FORME DE SPRIJIN FINANCIAR
● Microgranturi de 2000 Euro: vor fi acordate din fonduri externe nerambursabile sub forma de suma forfetara. Banii vor fi folositi pentru acoperirea anumitor tipuri de cheltuieli ce vor fi detaliate in Schema de ajutor de stat.
● Granturi pentru capital de lucru de pana la 150 000 Euro: vor fi acordate beneficiarilor sub forma de suma forfetara si raportat la procent din cifra de afaceri.
● Granturi pentru investitii de pana la 200 000 Euro: vor fi acordate IMM din fonduri externe nerambursabile in baza evaluarii proiectului de investitii depus.
BENEFICIARII MICROGRANTURILOR
IMM fara niciun angajat
Trebuie sa faca dovada, prin situatiile financiare depuse, ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 Decembrie 2019.
PFA si ONG cu activitate economica in unul dintre domeniile de activitate prevazute in anexa 1 a proiectului (activitati profesionale, stiintifice si tehnice, cultural-artistice, activitati de editare, tiparire, productie video, activitati sportive etc.)
PFA/CMI daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19 si care nu au beneficiat de stimulentul acordat in baza OUG 43/2020 (Ordonanta din 6 Aprilie 2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta)
BENEFICIARII GRANTURILOR PENTRU CAPITAL DE LUCRU
a caror activitate a fost afectata de pandemie sau a caror activitate a fost interzisa sau redusa in perioada starii de urgenta si de alerta
Valoarea sprijinului din fonduri externe nerambursabile pentru capital de lucru se stabileste in transe, in procent de 15% din cifra de afaceri aferenta anului 2019, dar in limitele minima si maxima, de 2000 de euro, respectiv 150 000 de euro. S-a mentinut conditia prevazuta in OUG 29/2020 in ce priveste detinerea certificatului de urgenta. Ministerul Economiei elibereaza aceste documente pana in 15 septembrie, la cerere. Operatorul economic declara pe proprie raspundere ca i s-au diminuat veniturile sau incasarile cu minim 25% in lunile martie, aprilie sau mai, prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau declara ca si-a intrerupt partial sau total activitatea ca urmare a masurilor luate la nivel national in perioada starii de urgenta.
Regula obtinerii certificatului de urgenta trebuie cumulata cu alte trei conditii, anume:
● existenta unui profit operational din activitatea curenta;
● contributie proprie de minim 15 % din valoarea grantului la data utilizari acestuia;
● mentinerea sau, dupa caz, suplimentarea numarul de salariati pe o perioada de minim sase luni de la data acordarii grantului.
Domeniile de activitate eligibile pentru granturi de capital de lucru se gasesc in Anexa 2 a ordonantei.
Anexa 2 Domenii de activitate eligibile – grant capital de lucru
BENEFICIARII GRANTURILOR PENTRU INVESTITII
IMM din industria alimentara, energie, echipamente, servicii de ingrijire, reparatii si intretinere, turism, hoteluri, confectii etc.(lista completa se gaseste in Anexa 3 Domenii eligibile pentru capital de investitii)
Granturile vor fi acordate in functie de proiectul de investitii depus de catre firma beneficiara si care trebuie aprobat de Ministerul Economiei. De asemenea, conditiile de acordare presupun un aport la cheltuielile eligibile de cel putin 15% pentru beneficiarii care vin din regiunile mai putin dezvoltate ale tarii si 30% pentru firmele din Bucuresti si Ilfov.
Granturile pentru investitii se acorda, in intelesul actului normativ, pentru extinderea capacitatilor de productie si de prestari servicii, realizarea de unitati noi de productie si de prestari servicii si reabilitarea sau modernizarea unitatilor de productie sau a celor de prestari servicii. Prin urmare, prioritara pentru validarea finala a finantarii este argumentatia privind necesitatea unei investitii in sensul activitatilor enumerate, careia i se alatura criteriile ce privesc rentabilitatea proiectului, cofinantarea si raportul dintre profitul operational al solicitantului si valoarea grantului.
CONTEXTUL ADOPTARII IN REGIM DE URGENTA A ACESTOR MASURI
Din continutul ordonantei reiese ca numarul total al IMM-urilor la nivel national este de aproximativ 730 000 si insumeaza aproape 2 milioane de contracte individuale de munca. Ca parte din planul national de investitii si relansare economica, necesitatea proiectului de ordonanta este justificata de problemele aparute in perioada starii de urgenta si de alerta, determinate fie de lipsa consumatorilor, fie de faptul ca activitatile desfasurate au fost interzise sau ingradite prin ordonante militare. Personalul angajat a fost trimis in somaj tehnic si cifrele de afaceri au scazut. Acestea sunt argumentele care sustin nevoia de sprijin, fie prin granturi pentru capital de lucru (plata datoriilor curente, constituire de stocuri, achizitii de materiale sanitare), fie prin granturi pentru investitii, relocari, diversificarea activitatii etc.
Acest context, coroborat cu datele Ministerului Economiei care arata ca in perioada 16 Martie – 1 Iunie 2020 numarul total al contractelor de munca suspendate ca efect al pandemiei de SARS CoV-2 a fost de aproximativ 1.500.000, creeaza asteptari pentru ca masurile luate sa aiba impactul dorit in relansarea economica si in echilibrarea la nivel macroeconomic a Romaniei.
Descarcati documentul aici
Descarcati documentul aici
adaugat la 10.08.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile aferente
Programului operational Competitivitate 2014 – 2020, in contextul crizei provocate de COVID – 19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 705/06.VII.2020
Descarcati documentul aici
adaugat la 10.08.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Pozitia UNBR fata de proiectele de modificare a codurilor de procedura penala si civila,
propuse de Asociatia Forumul Judecatorilor
Uniunea Nationala a Barourilor din Romania (UNBR) a luat act de Propunerea de modificare si completare a Codului de procedura penala, promovata de Asociatia Forumul Judecatorilor, prin care se urmareste, in principal, stabilirea unor reguli privind judecata prin videoconferinta, precum si restrangerea fazei orale in anumite pricini judiciare.
Invocand ”lipsa unui plan serios de reluare graduala a activitatii instantelor judecatoresti, la incetarea starii de urgenta, de natura a permite si a asigura distantarea fizica intre participantii la actul de justitie si protejarea sanatatii publice”, Asociatia Forumul Judecatorilor propune masuri de digitalizare a procedurilor. Potrivit expunerii de motive, Codul de procedura penala nu ar oferi solutii adecvate pentru rezolvarea cauzelor intr-un termen rezonabil, in contextul blocajelor provocate de pandemia Covid 19. De asemenea, in Mai 2020, aceeasi asociatie a propus si un proiect de modificare a Codului de procedura civila, care prevede masuri similare de digitalizare a procedurilor civile.
Inca de la inceput, trebuie precizat ca UNBR nu se opune digitalizarii sistemului judiciar. Dimpotriva, UNBR a sustinut si a promovat consultarea dosarului electronic, comunicarea electronica a actelor de procedura si alte solutii de natura sa eficientizeze comunicarea digitala, astfel incat sa se reduca aglomerarea fizica in cladirile instantelor de judecata.
In acelasi scop, la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii, UNBR a propus un set de masuri de imbunatatire a comunicarii electronice, evidentiind problemele semnalate de avocati in procesul de implementare a digitalizarii sistemului judiciar.
Printre acestea, mentionam:
● Pentru corespondenta electronica transmisa instantei, ar trebui setat un raspuns automat de confirmare a primirii corespondentei electronice;
● Obtinerea certificatelor de grefa (alte inscrisuri) prin posta electronica cu semnatura electronica (la fel ca la ONRC);
● Toate documentele din dosare sa fie scanate pentru a putea fi vizualizate pe aplicatia infodosar;
● Scanarea tuturor dosarelor, inclusiv cele in materia minori si familie, si transmiterea parolei de acces; scanarea documentelor din dosarele de urmarire penala.
In aceeasi adresa catre Consiliul Superior al Magistraturii, UNBR a evocat si posibilitatea adoptarii unor masuri pentru desfasurarea in sistem on-line a sedintelor de judecata, eventual comunicarea prin citatie a solicitarii de a opta pentru videoconferinta.
Cu toate acestea, UNBR considera ca participarea la proces prin videoconferinta ar putea fi o optiune a partilor in anumite categorii de litigii, insa nu o obligatie impusa de lege.
Generalizarea, permanentizarea si obligativitatea sistemului de videoconferinta si cu atat mai mult restrangerea fazei orale in anumite pricini judiciare ar fi de natura sa afecteze arhitectura procesului sub aspectul profund al drepturilor fundamentale, in special dreptul la aparare.
UNBR aminteste ca in pofida faptului ca avocatii reprezinta o categorie profesionala direct expusa riscurilor sanitare specifice acestei perioade, este esential ca principiile pe care se sprijina increderea in actul judiciar sa nu fie ajustate sau modelate sub imperiul unei temeri imediate si nici in absenta unei dezbateri cu toate profesiile implicate in actul de justitie.
Schimbarile radicale, fie ele si novatoare, intervenite in absenta verificarii in prealabil a sustenabilitatii reale in interiorul mediului judiciar in care intervin, sunt in general sortite esecului si pot compromite evolutia durabila a dreptului.
In acest context, UNBR isi arata disponibilitatea de a dialoga, la nivel institutional, in legatura cu orice demers ce priveste procedurile judiciare, activitatea avocatilor si drepturile justitiabililor.
Comisia Permanenta a UNBR
adaugat la 10.08.2020
|
|
|
Descarcati Hotararea nr.82 aici
adaugat la 28.07.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Va informam ca, potrivit hotararii Consiliului UNBR din data de 17.07.2020:
Congresul Avocatilor 2020 va avea ca tema principala: ”Interactiunea si comunicarea profesiilor juridice. Aspecte legale, etice si deontologice”.
Cu aceasta ocazie va fi editata revista ”Avocatul”, in care vor fi publicate cele mai valoroase contributii in legatura cu tema Congresului. Revista va fi distribuita in cadrul Congresului si publicata inclusiv pe site-ul special destinat acestuia.
Cu acelasi prilej va fi organizat un concurs de lucrari, in acelasi spectru tematic, destinat tinerilor avocati, la care cele mai bune lucrari vor fi premiate cu premii in bani si publicate in revista ”Avocatul”.
Pentru lucrarile care vor fi elaborate in scopurile de mai sus, urmatoarele ar putea reprezenta posibile subiecte, circumscrise temei Congresului:
1. Exigente ale comunicarii institutionale si interinstitutionale in domeniul justitiei
2. Aspecte specifice ale comunicarii institutionale si ale comunicarii individuale a avocatilor
3. Relaxarea reglementarilor privind publicitatea avocatilor in contextul legii prin Legea nr. 25/2017 privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Limite deontologice
4. Comunicarea ariei se competenta a avocatului si comunicarea specializarii
5. Comunicarea profesionistilor in domeniul judiciar: similaritati si diferente deontologice
6. Comunicarea electronica in justitie. Instanta digitala si dosarul electronic
7. Tendinte de interprofesionalitate. Aspecte legale si deontologice. Este necesara o reglementare a interprofesionalitatii?
8. Interactiunea avocat client in raport cu evolutia digitalizarii. Actualitate si perspective
9. Interactiunea avocatului cu mediul judiciar in contextul digitalizarii. Efecte ale dematerializarii procedurilor judiciare
10. Reglementari privind comunicarea electronica intre avocat si clientul aflat in detentie. Probleme legate de asigurarea confidentialitatii
11. Procesele online. Tendinte internationale si experimente nationale
12. Comunicarea interprofesionala in retelele sociale. Beneficii si capcane
13. Interactiunea avocat client pe platformele de intermediere avocat client: reglementari incidente si aspecte deontologice
14. Utilizarea platformelor online de intermediere avocat client. Riscuri si potentiale capcane pentru avocati
15. Comunicarea avocatului in scopul promovarii vs. scopul racolarii de clientela.
16. Comunicare, promovare, publicitate vs racolaj (sunt notiuni diferite asupra carora deseori de face confuzie si ar trebui lamurite
17. Raportul avocat client din perspectiva dreptului consumatorului
18. Relatia avocat magistrat in jurisprudenta CEDO
19. Ghidurile de bune practici privind comunicarea profesiilor juridice. Natura juridica si aplicare
20. Comunicarea avocatului in mediul online
21. Comunicarea institutionala in managementul crizelor (o amenintare importanta la adresa profesiei care poate avea consecinte negative daca nu este tratata in mod eficient.)
22. Modalitati de raspuns institutional fata de atacuri asupra profesiei de avocat. Coordonarea comunicarii UNBR cu Barourile
23. Responsabilitatea sociala a avocatului si implicarea in problemele comunitatii, ca forma de comunicare.
24. Avocatura pro bono, ca forma de comunicare a avocatului
25. Comunicarea institutionala a UNBR cu Parlamentul si Guvernul. Participarea la procesul legislativ.
26. Comunicarea institutionala vs lobby
Sub-temele de mai sus au, desigur, valoare orientativa. Autorii pot analiza teme conexe sau aspecte particulare ale acestora; conditia este ca tema lucrarii sa aiba legatura cu tema principala.
Fata de cele de mai sus, va rugam ca, in legatura cu tematica de mai sus si in raza Dvs. teritoriala de competenta:
I. Sa transmiteti tuturor avocatilor solicitarea de a contribui cu articole in vederea publicarii in revista ”Avocatul”,
II. Sa invitati tinerii avocati (limita de varsta: 30 de ani), inclusiv avocatii stagiari, sa participe la concursul de lucrari.
Cerintele editoriale principale privind contributiile (articolele si lucrarile pentru concurs) sunt urmatoarele:
- Se vor utiliza caractere Times New Roman, corp de litera de 12 la 1,5 distanta intre randuri;
- Se vor folosi diacritice (a, a, i, s, t).
- Contributia nu va depasi 10 (zece) pagini.
- Sub titlul contributiei vor fi inserate:
Semnatura autorului, cu mentionarea titlului profesional
o un scurt rezumat (maximum 600 de semne), cuprinzand si cuvintele cheie; acesta va fi redactat in limba romana si intr-o limba de circulatie internationala: engleza sau franceza (in functie de preferinta autorului)
Odata cu contributia, autorul va trimite o fotografie de data recenta.
Instructiunile editoriale destinate asigurarii uniformitatii de redactare a contributiilor sunt cuprinse in anexa prezentei adrese.
Toate contributiile vor fi evaluate si selectionate de Comitetul de redactie al revistei ”Avocatul”.
Termenul limita pentru transmiterea contributiilor este 20.08.2020, la adresa de email: [email protected]
La rubrica ”Subiect” se va mentiona, dupa caz: ”Articol pentru revista Avocatul - [numele si prenumele autorului] [baroul]” sau ”Lucrare pentru concursul de lucrari - [numele si prenumele autorului] [baroul]”.
Articolele transmise anterior datei de 15 august 2020 si care vor fi selectionate vor beneficia de prioritate la publicare.
Va rugam ca pana la data de 1 august a.c. sa ne informati asupra autorilor care si-au facut cunoscuta intentia de a participa cu contributii si asupra temei alese de acestia.
Av. dr. Traian Briciu
Presedintele Uniunii Nationale a Barourilor din Romania
Descarcati Anexa aici
adaugat la 22.07.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Hotararea Consiliului UNBR nr. 81 din 17-18 iulie 2020 privind procedura de inscriere pe Lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice a avocatilor declarati admisi la sesiunile din anul 2020 a examenului pentru inscrierea pe lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice
Descarcati Hotararea Consiliului UNBR nr. 81 din 17-18 iulie 2020 aici
Descarcati Hotararea Consiliului UNBR nr. 81 din 17-18 iulie 2020 aici
adaugat la 22.07.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Hotararea nr. 137/16.07.2020 a Comisiei Permanente a UNBR privind organizarea examenului pentru inscrierea pe lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice – sesiunea octombrie 2020
Descarcati Hotararea nr. 137/16.07.2020 aici
Descarcati Hotararea nr. 137/16.07.2020 aici
adaugat la 22.07.2020
|
|
|
Descarcati Hotararea Consiliului UNBR nr. 80 din 17-18 iulie 2020 aici
Descarcati Hotararea Consiliului UNBR nr. 80 din 17-18 iulie 2020 aici
adaugat la 22.07.2020
|
|
|
Descarcati adresa nr. 338/29.06.2020 aici
adaugat la 01.07.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
COMUNICAT
Consiliul Baroului Sibiu isi manifesta sustinerea fata de pozitia exprimata de U.N.B.R si Baroul Iasi in data de 09 iunie 2020 cu privire la modul in care a fost interpretat in cadrul sedintei Sectiei pentru Judecatori a C.S.M din data de 04.06.2020 comunicatul oficial din 03 martie 2020 al conducerii U.N.B.R.
Este ingrijorator ca profesionisti ai dreptului au considerat ca prin comunicatele organelor de conducere a profesiei s-a adus atingere independentei judecatorilor, cand de fapt, scopul acestora a fost de a semnala problemele cu care se confrunta corpul profesional al avocatilor in activitatea judiciara.
Independenta magistratilor este un principiu care guverneaza activitatea jurisdictionala si nu comportamentul magistratului in sala de judecata sau in relatia cu partenerii actului de justitie. Cand, in interpretarea gresita a principiului independentei, sunt lezate drepturile avocatilor, este datoria organelor de conducere sa ia atitudine, in aceeasi masura cum C.S.M are datoria de a apara drepturile magistratilor.
In cazul in care se apreciaza ca prin semnalarea problemelor cu care se confrunta avocatii in sala de judecata se afecteaza reputatia profesionala si independenta judecatorilor, inseamna ca eforturile pentru implementarea Ghidului de bune practici privind relatia sistemului judiciar cu celelalte profesii juridice, in special avocati, au fost in zadar…
Consiliul Baroului Sibiu
prin Decan
av. Alexandru SUCIU
Descarcati COMUNICATUL aici
adaugat la 12.06.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Incepand cu data de 29 mai 2018, conform Hotararii Consiliului UNBR nr. 325/17 februarie 2018, a fost pusa in functiune aplicatia informatica „Registrele nationale ale avocatilor romani” prevazut de art. 3 alin.(3) din Legea nr. 51 /1995 privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat.
Aplicatia informatica „Registrele nationale ale avocatilor romani” este compusa din:
a) Registrul electronic al actelor intocmite de avocati (denumit in continuare „RAA”)
b) Registrul electronic al evidentei patrimoniului de afectatiune al avocatilor (denumit in continuare „RPA”)
Accesul avocatilor la programul informatic ”Registrul national al actelor atestate de avocat” se face prin intermediul meniului ”CONTULUI AVOCATULUI” aflat pe site-ul www.unbr.ro
Dupa accesarea contului, avocatul va fi redirectionat catre pagina de autentificare din aplicatia informatica ”Tabloul national al avocatilor” unde se va autentifica cu adresa de email din Tablou si parola pe care au stabilit-o anterior, in cadrul procedurii de accesare a contului.
Avocatii care nu si-au accesat niciodata contul din aplicatia informatica ”Tabloul national al avocatilor” pot obtine parola accesand butonul ”Avocati-recuperare cont/parola”
Manual accesare cont – click AICI !
In situatia in care intampinati dificultati sau exista neclaritati cu privire la modul de access, va rugam sa ne contactati la :
DATE CONTACT – SUPORT TEHNIC:
UNIUNEA NATIONALA A BAROURILOR DIN ROMANIA
DAN MARCULESCU – ADMINISTRATOR NATIONAL AL REGISTRELOR
E-mail [email protected]
Tel: 021-313-4875; 021-316-0739; 021-316-0740; interior – 110
Mobil: 0733.673.999
adaugat la 09.06.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 92 din 28 mai 2020 pentru
instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea
coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 459/29.V.2020
Descarcati documentul aici
adaugat la 29.05.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Ordinul comun nr. 3.577/831/15 mai 2020 al
Ministrului Muncii si Protectiei Sociale si al Ministrului Sanatatii privind masurile pentru prevenirea contaminarii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 si
pentru asigurarea desfasurarii activitatii la locul de munca in conditii de securitate si sanatate in munca, pe perioada starii de alerta, publicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 0403/16.V.2020
Descarcati Ordinul comun nr.3.577/831/15 mai 2020 aici
adaugat la 18.05.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Legea nr. 55/15 mai 2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea afectelor pandemiei de Covid-19 si Decretul Presedintelui Romaniei
nr. 261/15 mai 2020 pentru promulgarea Legii privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de Covid-19, publicate in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 0396/15.V.2020
Descarcati Legea nr.55/15.05.2020 aici
adaugat la 16.05.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Examenul pentru includerea in Lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice – sesiunea 10 mai 2020
Informatii privind contestatiile la barem:
Data si ora afisarii baremului: 10 mai 2020, ora 15.30
Termen-limita comunicare contestatii barem: 11 mai 2020, ora 15.30
Adresa transmitere contestatii: [email protected]
Descarcati Baremul de corectare - sesiunea mai 2020 aici
adaugat la 10.05.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam tabelul final al candidatilor care vor sustine examenul pentru includerea in Lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice – sesiunea mai 2020
Descarcati Tabelul final - sesiunea mai 2020 aici
adaugat la 09.05.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Hotararea nr. 707 din 30 aprilie 2020 a Consiliului Superior al Magistraturii – Sectia pentru Judecatori privind extinderea listei cauzelor de judecata in perioada starii de urgenta.
Descarcati Hotararea nr. 707 din 30 aprilie 2020 aici
adaugat la 04.05.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Pandemia generata de noul coronavirus SARS-COV2 a impus o serie de restrictii care au o puternica influenta asupra activitatii si functionarii organelor
deliberative. Restrictiile cu privire la tinerea adunarilor afecteaza posibilitatea majoritatii structurilor deliberative, formate din sute sau mii de
oameni, de a-si indeplinii atributiunile specifice. In aceasta categorie se gasesc adunarile generale ale avocatilor din barourile din Romania, care in
lipsa reglementarii unei forme in care sa poata adopta deciziile care incumba din perspectiva legala, sunt in imposibilitate de a isi indeplini
atributiile, intrucat posibilitatea sedintelor cu participare fizica – prevazute in Legea nr. 51/1995, nu sunt astazi posibile si, daca ascultam
previziunile, este posibil ca situatia sa mai dureze.
Propunerea legislativa privind modificarea si completarea Legii 51/1995 vizeaza introducerea posibilitatii votului electronic ca alternativa la sistemul votului clasic.
Forma initiatori:
Articol unic. – Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 440 din 24 mai 2018, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 54, se introduce un nou articol, articolul 541, cu urmatorul cuprins:
„Art. 54 (1) Atat in cazul Adunarii generale ordinare sau extraordinare, cat si in cazul Adunarii generale de alegere a organelor de conducere a Baroului, Consiliul Baroului poate hotari ca votul sa se desfasoare prin mijloace electronice.
(2) In situatia prevazuta la alin 1, cvorumul va fi stabilit in raport de numarul total al membrilor Baroului care si-au exprimat optiunea de vot, cu respectarea, dupa caz a dispozitiilor art. 53 alin. (1) si (4), respectiv a art. 54 alin. (21).”
(3) Consiliul Baroului va face public, pe site-ul Baroului, cu cel putin 30 de zile inaintea datei Adunarii generale in care va fi utilizata procedura de vot electronic, regulamentul de utilizare a votului electronic, care va contine garantii cu privire la securitatea si corectitudinea procesului de vot si de respectare a secretului votului in cazul Adunarii Generale de alegere a organelor de conducere.
Propunerea legislativa privind modificarea si completarea Legii nr.51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat a fost inregistrata pentru dezbaterea in Senat, ca prima Camera sesizata, in data de 27 aprilie 2020.
Initiatori sunt senatorii: Caracota Iancu, Cazanciuc Robert-Marius, Dirca George-Edward, Fenechiu Catalin-Daniel, Gorghiu Alina-Stefania, Oprea Mario-Ovidiu, Preda Radu-Cosmin.
– Adresa de inaintare
– Expunere de motive
– Forma initiatorilor
adaugat la 30.04.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Ordinul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale
nr. 49 din 23 aprilie 2020 – pentru aprobarea modelului de declaratie pe propria raspundere prevazuta la art. XV alin. (11) din OUG nr. 30/2020 pentru
modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei
epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 335/24.IV.2020.
Descarcati Ordinul nr. 49 din 23 aprilie 2020 aici
adaugat la 25.04.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam OUG nr.53/2020 – Aspecte privind avocatii
Descarcati OUG nr.53/2020 aici
Descarcati OUG nr.53/2020 aici
adaugat la 22.04.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam adresa nr. 289/2020 privind rolul si atributiile Mecanismului National de
Prevenire a Torturii precum si posibilitatea avocatilor de a ne informa cu privire la situatiile de incalcare a drepturilor si libertatilor fundamentale
ale omului si relele tratamente aplicate persoanelor private de libertate.
Descarcati Decizia 289/2020 aici
adaugat la 15.04.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam decizia nr. 13/14.04.2020 privind accesul in incinta Tribunalului Sibiu si a Judecatoriei Sibiu.
Descarcati Decizia 13/14.04.2020 aici
adaugat la 15.04.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Raspunsul Ministerul Public – PICCJ la adresa UNBR 118-AUT-2020 catre Ministerul Justitiei si Ministerul Public prin care se solicita ca procedura de
depunere a deconturilor privind asistenta judiciara acordata sa se faca prin intermediul postei electronice.
Descarcati Raspunsul Ministerul Public aici
adaugat la 14.04.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Avocatii beneficiaza de dispozitiile art. XV alin. (1) din OUG nr.30/2020, completata si modificata prin OUG nr. 32/2020. UNBR informeaza asupra
clarificarilor stabilite in Comisia Permanenta, impreuna cu decanii barourilor, privind aplicarea actelor normative cu impact asupra exercitarii
profesiei de avocat adoptate de la data declararii starii de urgenta.
Descarcati documentul aici
Descarcati documentul aici
adaugat la 03.04.2020
|
|
|
Model cereri si declaratii ce urmeaza a fi depuse online la AJOFM-uri in vederea obtinerii indemnizatiilor pentru somajul tehnic, respectiv la AJPIS-uri in vederea obtinerii indemnizatiilor acordate pentru alti profesionisti
Descarcati Model cereri si declaratii aici
adaugat la 02.04.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Hot. Consiliul UNBR nr.58/27.03.2020 privind unele masuri pentru atenuarea situatiei economice a avocatilor din Romania ca urmare a instituirii starii de urgenta.
Descarcati Hot. nr.58/2020 aici
Descarcati Hot. nr.58/2020 aici
adaugat la 30.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Hot. Consiliul UNBR nr.57/27.03.2020 privind Regulamentul de examen si organizarea examenului de primire in profesie, sesiunea septembrie 2020.
Descarcati Hot. nr.57/2020 aici
Descarcati Hot. nr.57/2020 aici
adaugat la 30.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam adresa 6510/26.03.2020 a CSM privind precizarile la art. 1 lit.b), c) si art. 2 din hotarare
Descarcati adresa 6510/26.03.2020 aici
adaugat la 30.03.2020
|
|
|
Descarcati adresa 308/17/26.03.2020 aici
Descarcati lista actualizata aici
adaugat la 26.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam adresa Curtii de Apel Alba Iulia nr. 185/2020 si lista actualizata a cauzelor ce se judeca pe durata starii de urgenta.
Descarcati adresa Curtii de Apel Alba Iulia aici
Descarcati lista actualizata aici
adaugat la 26.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Hot. nr.417/24 martie 2020 a Consiliului Superior al Magistraturii – Sectia pentru Judecatori privind activitatea de judecata a instantelor
in materie nonpenala ce vizeaza judecarea in fond sau in caile de atac a cauzelor, in functie de competenta acestora, pe durata starii de urgenta instituita prin Decretul Presedintelui Romaniei nr. 195/2020.
Descarcati documentul aici
adaugat la 26.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Hot. nr.1/23.03.2020 a Consiliului Baroului Sibiu privind perioada starii de urgenta.
Descarcati partea 1 aici
Descarcati partea 2 aici
adaugat la 24.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam COMUNICATUL Comisiei Permanente a UNBR care propune un set de masuri pentru sprijinirea avocatilor ca urmare a starii de urgenta
Descarcati documentul aici
Descarcati documentul aici
adaugat la 20.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Uniunea Nationala a Barourilor din Romania - Comisia Permanenta publica Decizia nr. 85 din 17.03.2020 pentru punerea in aplicare a prevederilor Decretului Presedintelui Romaniei nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr. 212 din 16 martie 2020
Descarcati documentul aici
Descarcati documentul aici
adaugat la 18.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam Hotararea nr.6 din 13.03.2020 a judecatorilor de la Judecatoria Avrig privind activitatea de judecata in perioada 16.03.2020 - 04.05.2020
Descarcati documentul aici
adaugat la 18.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam COMUNICATUL UNBR prin care se solicita autoritatilor competente ca orice masuri de sprijin vor lua fata de contribuabili pentru a reduce efectele economice negative ale pandemiei cu coronavirus sa fie aplicabile si avocatilor si tuturor profesionistilor independenti.
Descarcati documentul aici
Descarcati documentul aici
adaugat la 16.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam anexa cu cauzele urgente dupa obiect care se judeca la Curtea de Apel Alba Iulia in perioada 16 martie 2020 - 04 mai 2020
Descarcati documentul aici
Descarcati documentul aici
adaugat la 13.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
A N U N T
Avand in vedere masurile preventive la nivel national si ultimele masuri anuntate de D.S.U.
Consiliul Baroului Sibiu, a hotarat reducerea programului personalului administrativ al Baroului Sibiu pentru perioada 16 – 31 martie 2020
LUNI – VINERI orele 9 - 13
Descarcati documentul aici
adaugat la 13.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam rezultatele alegerilor ce au avut loc in sedinta Adunarii Generale ordinare si de alegere a organelor de conducere a Baroului din 6 martie 2020.
Descarcati documentul aici
adaugat la 13.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam ANUNTUL cu privire la activitatea SAJ Medias.
Descarcati documentul aici
adaugat la 13.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam adresa nr. 158/13.03.2020 trimisa Baroului Sibiu si anexa cu cauzele urgente dupa obiect care se judeca la Curtea de Apel Alba Iulia in perioada 16-31 martie 2020
Descarcati adresa 158/13.03.2020 aici
Descarcati anexa - clauze urgente aici
adaugat la 13.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
In contextul masurilor adoptate la nivel national pentru a preveni infectarea cu Coronavirus, publicam:
* decizia nr.23/C/11.03.2020 a Curtii de Apel Alba Iulia cu privire la procedura de lucru pentru perioada 16.03.2020 - 31.03.2020
* decizia nr.3/11.03.2020 a Tribunalului Sibiu cu privire la procedura de lucru pentru perioada 13.03.2020 - 31.03.2020
* decizia nr.4/12.03.2020 a Judecatoriei Medias cu privire la procedura de lucru pentru perioada 16.03.2020 - 31.03.2020
* decizia nr.6/12.03.2020 a Judecatoriei Saliste cu privire la procedura de lucru pentru perioada 16.03.2020 - 31.03.2020
adaugat la 12.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
In contextul masurilor adoptate la nivel national pentru a preveni infectarea cu Coronavirus, Baroul Sibiu face urmatorul:
A N U N T
- Pe perioada 12.03.2020 - 31.03.2020 activitatea SAJ de la sediul din incinta Tribunalului Sibiu este suspendata.
- Pentru emiterea delegatiilor pentru asistenta judiciara din oficiu va rugam sa luati legatura cu coordonatorul SAJ: CAZACU NICOLETA ALEXANDRINA - tel. 0752080708, e-mail: [email protected]
In masura in care coordonatorul SAJ nu este disponibil, va rugam sa contactati unul dintre ceilalti membrii ai SAJ Sibiu.
- Delegatiile pentru asistenta judiciara din oficiu vor fi comunicate prin mijloacele de comunicare electronica.
Descarcati documentul aici
adaugat la 12.03.2020
|
|
|
Publicam Hotararea CSM – Sectia Judecatori nr. 191 din 10 martie 2020
privind unele masuri pentru prevenirea raspandirii la nivel national a infectiei cu Coronavirus SARS-CoV-2
Descarcati Hotararea 191 aici
adaugat la 11.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Drept la replica
Baroul Sibiu a luat act, cu indignare, de declaratiile Comisarului sef de politie Sebastian Vestemeanu, in cadrul unei conferinte de presa din data de 27.02.2020, potrivit carora ”tehnica impacarii intre infractori si victima pe cazuri penale este tot mai des intalnita mai ales la hotii profesionisti” si ca ”sunt avocati sibieni care mjlocesc aceasta forma de eludare a condamnarii infractorului prins, ducand chiar ei banii victimelor”.
Este regretabila aceasta generalizare, de natura sa aduca atingere imaginii profesiei de avocat, care apara drepturile cetatenilor si nu sunt si nu pot fi complicii clientilor.
Pentru ca cetatenii sa nu fie dezinformati, precizam urmatoarele:
Retragerea plangerii prealabile de catre persoana vatamata, denumita impropriu si peiorativ ”tehnica impacarii intre infractori si victima” este prevazuta de art 158 Cod Penal si inlatura raspunderea penala. De asemenea, art 159 Cod Penal, prevede si ”impacarea partilor”.Regimul juridic al impacarii – cauza care inlatura raspunderea penala – a fost schimbat in mod substantial, aceasta putand interveni, de regula, exclusiv in cazul in care punerea in miscare a actiunii penale s-a facut din oficiu si numai daca legea o prevede in mod expres.
Justificarea acestor dispozitii legale consta in gradul redus de pericol social pe care il prezinta anumite fapte si imprejurarii ca prin publicitatea pe care ar genera-o in desfasurarea procesului penal s-ar putea reinnoi suferintele persoanei vatamate, s-ar putea compromite interesele victimei si ale familiei sale iar in unele cazuri ar fi si imposibila constatarea caracterului delictuos al infractiunii peste vointa si fara concursul victimei.
De asemenea, in cazul persoanelor vulnerabile, exista modalitati prevazute de lege pentru a le feri de acte de inducere in eroare sau intimidare. In astfel de situatii, punerea in miscare a actiunii penale este conditionata de introducerea unei plangeri penale, dar actiunea penala poate fi pusa in miscare si din oficiu, in conditiile legii, iar retragerea plangerii produce efecte doar daca este insusita de procuror.
Precizam ca avocatul, indiferent ca este al victimei sau al faptuitorului este obligat prin lege sa apere drepturile si interesele clientului sau potrivit legii si sa-si informeze clientul cu privire la acest drept, respectiv aceasta posibilitate, conferite de lege. Daca avocatul indeplineste si rolul de mediator al impacarii intre parti prin retragerea plangerii prealabile, el nu incalca legea, ci isi face datoria.
Totodata, in cazul in care unele persoane abuzeaza de aceasta procedura, in sensul constringerii victimelor sa-si retraga plangerea prealabila, Codul penal pedepseste faptele de amenintare si santaj. Deci exista instrumente legale pentru protectia drepturilor partilor implicate intr-o asememea cauza.
Domnul comisar nu face nicio referire la situatiile in care instantele de judecata investite cu judecarea unor asemenea cauze acorda termene in vederea impacarii .Daca va continua de aceasta maniera vom aduce la cunostiinta publicului situatii punctuale in care infractiuni de furt calificat cu prejudicii insemnate stau in nelucrare desi partile nu doresc impacarea.
In concluzie, a generaliza implicarea avocatilor in asemenea fapte, reprezinta o atingere a imaginii profesiei si solicitam dlui Comisar sef Sebastian Vestemeanu sa-si retraga afirmatiile in mod public.
Urmare a adresei Baroului Sibiu din data de 27.02.2020, Uniunea Nationala a Barourilor din Romania a precizat ca sustine Baroul Sibiu in aceasta luare de pozitie fata de afirmatiile defaimatoare la adresa avocatilor.
Nicolae Baier,
Decanul Baroului Sibiu
Descarcati documentul aici
adaugat la 03.03.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam adresa Oficiului National al Registrului Comertului nr. 106810/19.02.2020, inregistrata la UNBR la nr. 70-AUT-2020 din 24 februarie 2020 privind obligatia depunerii, spre inregistrare in Registrul beneficiarilor reali ai societatilor, tinut de Oficiul National al Registrului Comertului, a declaratiei privind datele de identificare ale beneficiarilor reali, potrivit art. 62 alin.(1) din Legea nr. 129/2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului.
Adresa susmentionata a fost transmisa tuturor barourilor membre UNBR cu solicitarea de a fi adusa la cunostinta tuturor avocatilor din baroul respectiv.
Mai jos, prezentam un scurt extras din adresa susmentionata:
“In virtutea bunelor relatii pe care Oficiul National al Registrului Comertului le are cu organizatia pe care o conduceti si tinand seama de dispozitiile Legii nr. 129/2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, va comunicam urmatoarele:
Potrivit art. 62 alin.(1) din Legea nr. 129/2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a legii, societatile inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi in registrul comertului, cu exceptia companiilor si societatilor nationale, precum si a societatilor detinute integral sau majoritar de stat, depun, prin grija reprezentantului legal, spre inregistrare in Registrul beneficiarilor reali ai societatilor, tinut de Oficiul National al Registrului Comertului, o declaratie privind datele de identificare ale beneficiarilor reali.“
Descarcati documentul aici
adaugat la 24.02.2020
|
|
|
UNIUNEA NATIONALA A BAROURILOR DIN ROMANIA
BAROUL SIBIU
C O N V O C A T O R
In temeiul art. 52 – 54 din Legea nr. 51/1995, pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, Consiliul Baroului Sibiu convoaca Adunarea
Generala ordinara si de alegere a organelor de conducere a Baroului pentru ziua de vineri, 6 martie 2020, ora 12, in Aula Facultatii de Drept
“Simion Barnutiu” din Sibiu, str. Calea Dumbravii, nr. 32 – 34, cu urmatoarea ordine de zi:
Partea I-a
1) Prezentarea raportului de activitate a Consiliului Baroului Sibiu pe perioada 01.03. 2019 – 06. 03.2020
2) Prezentarea raportului comisiei de cenzori al Baroului Sibiu;
3) Prezentarea raportului comisiei de cenzori al Filialei Sibiu a Casei de Asigurari a Avocatilor;
4) Aprobarea proiectului de buget al Baroului Sibiu si de descarcare a consiliului pentru activitatea si gestiunea sa;
5) Aprobarea proiectului de buget al Filialei Sibiu si de descarcare a consiliului pentru activitatea si gestiunea sa
Partea II-a
6) Alegerea Decanului si a Consiliului Baroului pentru urmatorul mandat
7) Alegerea comisiei de cenzori
8) Alegerea comisiei de disciplina
9) Alegerea delegatilor la Congresul Avocatilor
10) Desemnarea reprezentantului Baroului Sibiu in Comisia centrala de disciplina a U.N.B.R.
11) Discutii
CONFORM ART. 42 DIN L. 51/1995 SI 232 DIN STATUTUL PROFESIEI DE AVOCAT- PREZENTA ESTE OBLIGATORIE
Consiliul Baroului Sibiu,
D E C A N,
Av. Nicolae Eugen Baier
Descarcati documentul aici
adaugat la 06.02.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Publicam temele care vor fi discutate la sectiunea de procedura civila
Teme civil si procedura civila - Sibiu - 1 februarie 2020
Prof. univ. dr. Traian BRICIU, Conf. univ. dr. Claudiu Constantin DINU
Aspecte privind timbrajul.
* Timbrarea cererii prin care se solicita regularizarea datoriilor comune ale sotilor, alaturi de partajul bunurilor comune dobandite in timpul casatoriei.
* Taxa judiciara de timbru in ipoteza in care prin contestatia la executare s-au solicitat anularea actelor de executare silita si partajul bunurilor proprietate comuna.
* Stabilirea taxei judiciare de timbru aferente cererii vizand obligarea paratului la demolarea unei constructii.
* Taxa de timbru in cazul exercitarii caii de atac cu privire la petitul referitor la taxa judiciara de timbru – Dec. RIL 2/2020.
Exceptia de litispendenta.
* Interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 138 alin. (4)-(6) C. proc. civ. in cazul in care prima instanta a admis exceptia de litispendenta si a trimis dosarul in vederea reunirii acestuia cu un dosar identic aflat pe rolul unei instante de grad superior, care judeca in apel in ultima instanta.
* Calea de atac impotriva incheierii prin care s-a admis exceptia de litispendenta.
Alegerea locului comunicarii actelor de procedura in sensul art. 158 C. proc. civ. dupa inchiderea dezbaterilor si pronuntarea solutiei in cauza, in perioada redactarii hotararii judecatoresti. Locul comunicarii hotararii judecatoresti.
Posibilitatea introducerii in judecata a mostenitorilor sezinari in ipoteza decesului partii pe parcursul procesului, in lipsa emiterii certificatului de mostenitor, de calitate de mostenitor ori a dovedirii acceptarii mostenirii in orice mod.
Cheltuieli de judecata.
* Motiv de recurs cu privire la cenzurarea cheltuielilor de judecata de catre instanta de apel – Dec. RIL 3/2020
* este necesara precizarea cererii de cheltuieli de judecata cu privire la tipul acestora?
* executarea obligatiei in timpul procesului si impactul asupra cheltuielilor de judecata – art. 454 NCPC raportat la art. 1522 alin. 5 NCPC.
* Posibilitatea acordarii cheltuielilor de judecata pentru intreg procesul in cazul in care se caseaza, se retine cauza si se rejudeca pe fond.
Aspecte procesuale privind recursul.
* Critici de netemeinicie vs critici de nelegalitate in cadrul recursului. Dec. ICCJ 1024/2019.
* Recurs vs indreptare eroare materiala in instanta de apel retine eronat cuantumul despagubirilor solicitate – Dec. ICCJ 465/2019.
* Incadrarea criticilor privind modul de aplicare de catre instanta de apel a teoriei impreviziunii privind contractele de credit incheiate intr-o moneda straina in motivul de casare reglementat de art. 488 alin. (1) pct. 8 C. proc. civ.
* Admisibilitatea actiunii avand ca obiect pronuntarea unei hotarari care sa tina loc de contract de vanzare in ipoteza in care bunul ce constituie obiectul antecontractului de vanzare este un teren extravilan care nu este inscris in cartea funciara.
* Obligatie de garantie a vanzatorului in cazul vanzarii unei mosteniri. Consecintele identificarii bunurilor ce compun masa succesorala prin indicarea cartii funciare si a numarului cadastral.
* Impreviziunea vs. caracterul abuziv al unei clauze dintr-un contract de credit.
* Posibilitatea instantei de a invoca, din oficiu, exceptia tardivitatii si de a dispune decaderea paratului din dreptul de a invoca exceptia prescriptiei extinctive a dreptului material la actiune, exceptie procesuala de fond invocata cu nerespectarea termenului legal.
* Invocarea din oficiu, de instanta judecatoreasca, a unei cauze de nulitate absoluta – nulitate de drept substantial.
* Actiune in constatarea nulitatii, reclamantul invoca, in mod neintemeiat, mai multe cauze de nulitate absoluta, poate instanta poate invoca din oficiu o terta cauza de nulitate absoluta si sa admita actiunea?
* Actiune in anulare, reclamantul invoca, in mod neintemeiat, mai multe cauze de nulitate relativa, poate instanta poate invoca din oficiu o terta cauza de nulitate absoluta si sa constate nulitatea absoluta?
* Instanta trebuie sa invoce nulitate absoluta numai pe cale de exceptie?
* Care este sanctiunea in cazul in care instanta nu invoca din oficiu o cauza de nulitate absoluta?
* Este obligata instanta sa invoce din oficiu o cauza de nulitate absoluta a unui act juridic care constata o creanta scrisa in cazul procedurii de sechestru asigurator? Dar in procedura ordonantei presedintiale?
Contestatia la executare.
* Termen de exercitare in cazul clauzelor abuzive – Cauza CJUE C75/19 din 6.11.2019.
* Invocarea prescriptiei dreptului de a cere executarea silita; termen de invocare si anulare acte subsecvente.
* Invocarea lipsei calitatii de reprezentant conventional.
* Invocarea pierderii componentei de executorialitate a titlului pus in executare silita; termen de invocare.
* Invocarea perimarii executarii silite.
Actul de adjudecare.
* Natura juridica: act de autoritate publica, act autentic, titlu de proprietate, titlu executoriu pentru evacuare – art. 856 alin. 2 NCPC.
* Efectele adjudecarii : transmiterea dreptului de proprietate (sau alt drept real), momentul transmiterii dreptului de proprietate de la debitor la adjudecatar – art. 887 alin. 1 NCC, art. 857 alin. 2 NCPC, purgarea imobilului de sarcini.
* Efectul purgic al adjudecarii: ipoteci, sarcini inscrise anterior, drepturi reale intabulate ulterior, interdictii de instrainare si grevare, notarile facute cu urmarirea silita, promisiunile de vanzare.
* Inexistenta garantiei pentru viciile ascunse – art. 858 alin. 1 NCPC, art. 1707 alin. 5 NCC.
* Inadmisibilitatea actiunii prin care se ataca vanzarea silita pentru leziune – art. 858 alin. 2 NCPC.
* Actiuni cu efecte de evictiune exercitate de terti – art. 860 NCPC.
Posibilitatea atacarii actului de adjudecare : contestatie la executare impotriva procesului verbal de licitatie – art. 849 NCPC, actiune in anulare de drept comun.
Reluarea executarii silite.
* Reluarea executarii silite se refera la executarea silita directa sau indirecta?
* Coroborarea cu suspendarea prescriptiei executarii silite – art. 708 alin. 1 pct. 3 NCPC (cat timp debitorul nu are bunuri urmaribile sau care nu au putut fi valorificate ori isi sustrage veniturile si bunurile de la urmarire).
Reluarea executarii silite trebuie facuta la acelasi executor judecatoresc sau este posibil sa se solicite si altui executor judecatoresc competent potrivit legii? Aplicarea art. 653 alin. 2 NCPC (la cererea creditorului, instanta de executare poate dispune, pentru motive temeinice, inlocuirea executorului judecatoresc cu alt executor judecatoresc indicat de catre creditor si continuarea executarii silite de catre noul executor judecatoresc).
* De unde incepe, din punct de vedere procedural, executarea silita, dupa reluarea acesteia?
* Poate executorul judecatoresc sa analizeze, la reluarea executarii silite, problema intervenirii prescriptiei executarii silite? – Aplicabilitatea art. 705 alin. 2 NCPC (atat timp cat, potrivit legii, poate avea loc reluarea executarii silit).
* La reluarea executarii silite, creditorul trebuie sa mai treaca prin filtrul incuviintarii executarii silite? Comparatie cu ipoteza de la art. 699 NCPC (in caz de perimare a executarii, se va putea face, inauntrul termenului de prescriptie, o noua cerere de executare silita, dispozitiile art. 665 si 666 fiind aplicabile in mod corespunzator).
* Caz special de reluare a executarii silite – art. 886 alin. 2 NCPC (creditorii care nu au fost indestulati pot cere insa reluarea urmaririi silite, in conditiile legii, sau efectuarea unei noi urmariri asupra altor bunuri ale debitorului, daca este cazul).
Descarcati programul conferintei aici
adaugat la 29.01.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Baroul Sibiu in colaborare cu Institutul National pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor
organizeaza:
CONFERINTA PROFESIONALA
Se acorda puncte pentru asigurarea obligatiilor de pregatire profesionala continua,
conform Programelor intocmite de organele profesiei.
PROGRAMUL CONFERINTEI
Sambata, 1 februarie 2020, Facultatea de Drept din Sibiu, Calea Dumbravii, Nr. 34
09.00 – 09.30 – Inregistrarea participantilor
09.30 – 12.30 – Dezbateri
12.30 – 13.30 – Pauza de masa
13.30 – 16.00 – Dezbateri
Prezentarea lectorilor:
- Dl. jud. Liviu Gheorghe ODAGIU - Presedintele Curtii de Apel Alba Iulia
Tema - Aspecte privind relatia instantelor cu avocatii
- Dna. jud. dr. Anda SANTAI - judecator Curtea de Apel Alba Iulia
Tema – Provocari jurisprudentiale in materie
- Dl. prof. univ. dr. Traian BRICIU - Presedintele U.N.B.R.
- Dl. conf. univ. dr. Claudiu DINU - lector I.N.P.P.A.
Teme:
- Impactul Legii nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului asupra profesiei de avocat.
- Probleme controversate in materia procedurii civile. (lista de probleme se va regasi in mapa conferintei)
Taxa de participare: 100 lei avocati stagiari si 150 lei avocati definitivi.
Taxa include bufetul de pranz si se achita la secretariatul Baroului Sibiu sau in contul RO48RNCB0227149871520001 deschis la BCR Sibiu pe numele Baroului Sibiu.
Pentru informatii suplimentare va rugam sa contactati secretariatul Baroului Sibiu la numarul de telefon: 0269.211.669.
Descarcati programul conferintei aici
adaugat la 22.01.2020
|
|
|
In atentia membrilor Baroului Sibiu
Institutul National pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor (I.N.P.P.A.) doreste sa-si largeasca corpul de formatori pentru activitatea de formare initiala si ii invita, in acest scop, pe avocatii interesati sa depuna dosarul de candidatura pentru dobandirea calitatii de formator I.N.P.P.A.
Conditiile de inscriere sunt urmatoarele:
– detinerea calitatii de avocat definitiv, cu o vechime de cel putin 10 ani in profesie
– cunostinte aprofundate intr-unul dintre urmatoarele domenii:
→ Drept civil/ drept procesual civil
→ Drept penal / drept procesual penal
→ Legislatia profesiei de avocat (primara, secundara si tertiara) inclusiv etica profesiei de avocat
→ Aspecte practice privind organizarea si activitatea instantelor judecatoresti si a parchetelor, a birourilor notariale si a executorilor judecatoresti
→ Tehnici de argumentare judiciara si de public speaking.
→ Pregatirea si elaborarea consultantei juridice scrise. Metodologia actului juridic si judiciar.
→ Dreptul Uniunii Europene
→ Dreptul european al muncii
→ Dreptul european al drepturilor omului
→ G.D.P.R.
→ Drept fiscal
→ Achizitii publice
→ Dreptul proprietatii intelectuale
→ Dreptul concurentei
→ Organizarea, registrele si contabilitatea cabinetului de avocat
Experienta prealabila de public speaking in domeniul de specializare pentru care se face inscrierea reprezinta un criteriu de preferinta.
Dosarul de inscriere va cuprinde urmatoarele inscrisuri:
1. Cererea de inscriere, inregistrata in termenul de inscriere anuntat, semnata de candidat si datata, care include precizarea structurii I.N.P.P.A. la care candidatul ar dori sa desfasoare activitatea in cazul selectionarii sale, precum si o declaratie pe propria raspundere privind veridicitatea informatiilor prezentate in dosarul de inscriere (conform modelului de Cerere anexat – descarca model aici: DOCX / PDF);
2. Copia cardului de avocat, vizat pe anul in curs;
3. Copii de pe documentele atestand vechimea in profesia de avocat, certificate de I.N.P.P.A. contra prezentarii in original a acestora;
4. Copia cartii de identitate sau, in cazul in care candidatul nu are o carte de identitate, a pasaportului sau a unui alt document de identitate intocmit intr-un scop echivalent cartii de identitate ori pasaportului ;
5. Copia certificatului de nastere, iar in cazul in care candidatul si-a schimbat numele, copii ale documentelor care atesta schimbarea numelui – certificat de casatorie sau dovada schimbarii numelui;
6. CV (format Europass), semnat de candidat;
7. Documentele atestand nivelul de pregatire in domeniul pentru care se face inscrierea, precum:
→ in copie legalizata sau, dupa caz, in copie simpla certificate de I.N.P.P.A. contra prezentarii acestora in original:
▪ diploma de master/studii aprofundate (inclusiv foaia matricola); in cazul in care diploma nu este recunoscuta in Romania, atestatul de recunoastere sau echivalare a acesteia;
▪ diploma de doctor in drept; in cazul in care diploma de doctor nu este recunoscuta in Romania, atestatul de recunoastere sau echivalare a acesteia;
→ lista de lucrari de specialitate – carti, monografii, articole, studii – publicate la edituri din tara sau din strainatate sau in mediul on-line; in acest caz, la dosar se vor depune si:
▪ pentru carti sau monografii – copia copertei 1, precum si o declaratie semnata privind editura, anul aparitiei lucrarii, ISBN;
▪ pentru articole si studii – copia integrala a articolului sau studiului, precum si declaratie semnata prin care se indica revista, editura, numarul, anul aparitiei;
▪ pentru articole si studii publicate in mediul on-line – declaratie semnata prin care se indica link-ul catre articolul/studiul respectiv; daca articolul/studiul nu mai poate fi accesat la link-ul indicat, se depune si copia integrala a acestuia.
8. Daca este cazul, rezumatul tezei de doctorat, in limba romana, pe maximum o pagina;
9. Daca este cazul, copii de pe documentele atestand experienta de public speaking in domeniul de specializare (certificate de I.N.P.P.A. contra prezentarii documentelor in original), precum:
a. adeverinta atestand calitatea de de speaker la conferinte sau la alte activitati de formare profesionala;
b. adeverinta eliberata de o institutie de invatamant superior juridic, atestand desfasurarea de activitati didactice in domeniul de specializare.
10. Certificatul de cazier judiciar, eliberat cu cel mult 15 zile inainte de data depunerii dosarului de inscriere;
11. Certificat privind starea de sanatate a candidatului (adeverinta de la medicul de familie), incluzand si o evaluare psihiatrica – certificat psihiatric – atestand ca acesta este apt pentru a desfasura activitate in calitate de formator.
Termenul-limita de inscriere la procedura de selectie este 17 februarie 2020.
Dosarul de inscriere se depune personal la structura I.N.P.P.A. la care candidatul ar dori sa-si desfasoare activitatea (I.N.P.P.A. Central din Bucuresti, str. Vulturilor nr. 23, sectorul 3, sau, respectiv, la sediul centrului teritorial al I.N.P.P.A. din Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Galati, Iasi sau Timisoara).
Nu sunt admise inscrieri pentru domenii multiple de specializare. Dosarele incomplete nu vor intra in procedura de selectie.
Procedura de selectie a candidatilor cuprinde trei etape:
1. Etapa documentara, in care se opereaza o selectie preliminara in raport de piesele depuse la dosarul de inscriere;
2. Etapa interviului, in care candidatii selectionati in urma etapei precedente sustin un interviu in fata unei comisii a I.N.P.P.A. Central sau a centrului teritorial al I.N.P.P.A., dupa caz;
3. Etapa finala, de acordare de catre Comisia Permanenta a U.N.B.R. a calitatii de formator I.N.P.P.A. unor candidati din randul celor selectionati in urma celei de-a doua etape.
Candidatii selectionati vor fi instiintati prin email cu privire la aceasta.
Procedura de selectie are drept scop exclusiv selectionarea de noi formatori ai I.N.P.P.A. pentru activitatea de formare initiala si nu creeaza in sarcina I.N.P.P.A. obligatia de a aloca efectiv ore de pregatire initiala candidatilor astfel selectionati.
Descarca Anunt DOCX / PDF
adaugat la 08.01.2020
|